Fructe si legume care va ofera energie

clementina

Clementina

Cu doar 70 de kcal la 2 fructe, clementina este un aliment emblematic al rece! Diversele sale proprietăți îl fac un fruct excelent pentru sănătate. Flavonoidele, limonoizii și carotenoizii pe care îi conține sunt compuși a căror putere antioxidantă a fost recunoscută. Clementina ajută astfel la protejarea împotriva unor boli precum anumite tipuri de cancer, boli cardiovasculare sau boli degenerative (de exemplu, Parkinson). Carotenoidele sunt, de asemenea, esențiale pentru producerea vitaminei A, deoarece organismul le transformă în această vitamină după cum este necesar. Clementina oferă, de asemenea, o sursă importantă de vitamina C, cunoscută pentru efectul său anti-oboseală și de calmare a stresului și care ajută la stimularea apărării noastre imunitare.

Grenada ( Rodia )

Un fruct cu gust acidulat, echivalează cu aproximativ 128 kcal. Sucul său conține o cantitate semnificativă de antioxidanți benefici pentru prevenirea multor boli și, în special, a cancerului de prostată. Protejează împotriva aterosclerozei (= depozit de grăsime pe peretele arterial) și a bolilor cardiovasculare deoarece crește activitatea antioxidantă a sângelui.

Rodia are și proprietăți antiinflamatorii, antibacteriene și antivirale, ideale pentru a ajuta organismul să lupte, mai ales când temperaturile încep să scadă, împotriva micilor afecțiuni ale iernii.

Anghinare de la Ierusalim

Topinamburul este o legumă rădăcină cunoscută și sub numele de trufă canadiană. Sărac în calorii cu doar 72 kcal la 100 g, are proprietăți interesante pentru sănătate. Topinamburul contribuie la sănătatea intestinală, în special datorită conținutului său de fructani, carbohidrați care conțin inulină, un amestec de polizaharide. Acești fructani ajută la ameliorarea constipației și au avantajul de a echilibra flora intestinală.

In fine, inulina continuta de topinamburul faciliteaza absorbtia calciului si magneziului, minerale esentiale pentru prevenirea osteoporozei. Sfat: dacă nu știi să-l gătești, să știi că poate fi consumat crud, ras pe o salată de exemplu, sau copt, la cuptor, călit în wok sau într-o supă.

Prazul

Prazul este o legumă din familia Liliaceae, din care fac parte și ceapa și usturoiul. Foarte sărac în calorii cu aproximativ 60 kcal la 100 g, prazul este un aliat sănătos care se va integra perfect în supele tale. Contine un antioxidant din familia flavonoidelor, kaempferol, care protejeaza impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi si confera prazului proprietati anticancerigene. In fine, prazul are avantajul de a fi o sursa importanta de vitamine si nutrienti. Conține în acest caz vitaminele A, B6 și B9, C, precum și cupru și fier.

Kiwi

Kiwi este, fără îndoială, unul dintre cele mai consumate fructe toamna și iarna. Un kiwi (90 g) reprezintă doar 56 kcal, dar mai ales 2,7 g de fibre, adică o cantitate foarte mare. Fibrele, pe lângă faptul că facilitează tranzitul intestinal, reglează nivelul zahărului din sânge și al colesterolului. Un kiwi furnizează și 70 mg de vitamina C. Sfat: consumă două kiwi pe zi, dimineața, pentru a te bucura de beneficiile acesteia!

Ananas

Ananasul aparține familiei bromeliadelor. Bogat in fibre (celuloza), faciliteaza tranzitul intestinal si ajuta la lupta impotriva constipatiei cronice. Contine si polifenoli care, asociati cu vitamina C si beta-caroten, au proprietati antioxidante recunoscute si ajuta la combaterea diferitelor boli cronice. I se atribuie și virtuți de slăbire datorită conținutului de bromelaină care nu distruge grăsimea, dar face posibilă limitarea absorbției acesteia de către organism.

Morcovul

Morcovii (crudi, fierți sau în suc) conțin carotenoizi, inclusiv beta-caroten, luteină și zeaxantina. Au proprietăți antioxidante capabile să neutralizeze radicalii liberi din organism și ar permite organismului să lupte mai bine împotriva anumitor boli precum cancerul, bolile cardiovasculare și anumite boli legate de îmbătrânire, în special cataractei.  În plus, carotenoizii pot fi transformați în vitamina A de către organism dacă organismul are nevoie de ea. Vitamina A ajută la menținerea membranelor mucoase, a pielii și vederii normale și a metabolismului fierului.

Para

Pera conține fenoli cu putere antioxidantă. Aceste substanțe, prezente în special în alimentele de origine vegetală, pot preveni mai multe boli, inclusiv anumite tipuri de cancer și boli cardiovasculare. Conținând fibre, participă și la o bună digestie. Bogat în vitamina C și vitamina K, întărește sistemul imunitar al organismului. 

Pentru a-i păstra toate beneficiile, este bine să le cumperi organic și să fie consumata si coaja.