Imbunatatirea vederii

Vitamina A ajută la menținerea sănătății bune a corneei. Asociat cu zincul, rolul acestuia asupra vederii este amplificat, de unde necesitatea consumului de alimente bogate in vitamina A si zinc pentru protejarea sau imbunatatirea vederii.

 Morcovul

Morcovii sunt bogați în beta-caroten, un precursor al vitaminei A
Această vitamină este recunoscută pentru rolul său important în vedere și în principal în adaptarea ochiului la întuneric.
De asemenea, conține zinc, care contribuie și la o vedere bună.

Broccoli și, în general, întreaga familie Brassicaceae (varză verde, varză de Bruxelles, etc.), este plină de vitamina A.
De asemenea, conține antioxidanți: luteină și zeaxantina care sunt ambele protectori ai vederii.

Fasole verde

Fasolea verde oferă un aport zilnic de vitamine și minerale.
Conțin vitamina A și zinc în special pentru a întârzia progresia bolilor oculare legate de vârstă, cum ar fi degenerescența maculară, glaucomul sau chiar cataracta.

Salata

Salata contine elemente de carotenoide (luteina si zeaxantina), cunoscute pentru proprietatile lor protectoare asupra ochiului si vederii.
Acestea ar reduce, potrivit unui studiu realizat de Inserm, riscul de cataractă și degenerescență maculară legată de vârstă (AMD).

Mazarea

Mazarea contine o cantitate mare de luteina si zeaxantina, doi compusi antioxidanti din familia carotenoidelor . Un studiu la oameni a arătat că luteina din mazărea verde este mai biodisponibilă decât cea a altor legume, cum ar fi spanacul.
Luteina și zeaxantina se acumulează în macula și retina ochiului , protejându-l de stresul oxidativ care ar putea provoca leziuni.