Imunitate

De obicei ne gandim la imunitate atunci cand se apropie sezonul rece, cel in care, datorita scaderii temperaturilor, suntem mai predispusi la raceli. Astfel interesul pentru intarirea sistemului imunitar creste considerabil, tot mai multe persoane apeleaza la suplimente alimentare sau remedii naturiste pentru a-si întari organismul.

Un sistem imunitar echilibrat este mai important ca niciodata in contextul pandemiei. Sustinerea sistemului imunitar este o idee de care suntem preocupati în special pentru copii nostri, deoarece sanatatea copiilor este importanta.

Imunitatea inseamna mai mult decât protectie fata de raceala si gripa, este un mecanism complex, ce ne apara de orice atac venit din partea diferitelor organisme infectioase. Asadar, indiferent de anotimp, trebuie sa avem grija ca sistemul imunitar sa-si indeplineasca rolurile.

Diferenta dintre o persoana cu sistem imunitar echilibrat si una cu un sistem imunitar slab este data de stilul de viata. Exista obiceiuri care ne ajuta sa prevenim contaminarea, cele mai benefice fiind: spalatul pe maini, evitarea atingerii fetei, o dieta bogata in nutrienti, un somn bun, sportul si lipsa stresului. Putem ajuta organismul si printr-un aport de suplimente alimentare pentru combaterea dezechilibrelor si carentelor.

Sistemul imunitar creeaza practic o bariera ce opreste agentii patogeni sa patrunda in corp, iar in cazul unei contaminari, ii detecteaza si ii elimina inainte ca acestia sa se multiplice. Sistemul imunitar se bazeaza pe milioane de globule albe defensive denumite leucocite (care provin din maduva osoasa), acestea ajung in sange si in sistemul limfatic, eliminand toxinele si deseurile.

Pentru a ne da seama de ce anume are nevoie corpul nostru trebuie sa fim atenti la cateva aspecte. Stilul de viata, nivelul de stres si germenii la care este expus organismul. Asa ca, trebuie sa analizam cat de des racim, în ce perioade din an răcim mai des, care este rutina zilnică, care este alimentația zilnică etc.

Simptomele imunității scazute se manifesta atunci cand nivelul leucocitelor este redus. Acestea apar sub forma de oboseala accentuata, infectii recurente, vindecarea lenta a ranilor, reactii alergice si inflamarea ganglionilor limfatici. Scaderea capacitatii de aparare a sistemului imunitar mai poate fi observata si prin prezenta problemelor digestive, insomnie si anemie. Toate aceste semnale ar trebui sa ne trimita cat mai rapid catre cabinetul medical

In cazul copiilor este lesne de inteles ca atunci cand incep scoala si intra in colectivitate riscul de contaminare este mai mare, astfel ca doar copiii cu un sistem imunitar echilibrat vor face fata cu brio perioadelor cu viroze.

Stresul este un factor care afectează imunitatea atât a adultilor cat si a copiilor. Modul in care percepem intamplarile din jurul lor nostru reprezinta factori majori de stres si dezechilibru emotional. De exemplu suntem stresati la inceperea unui job nou, cand vacantele se termine si rutina se schimba, de aparitia proiectelor si a eventualelor examene, de sefi sau profesorii severi sau chiar de antipatiile dintre colegi. 

Studiind indelung cauzele si controversele stimulării imunitatii, si încercand sa gaseasca cea mai optimă solutie, specialiștii in medicina si farmacie au gasit si formule care intrunesc principalele cerinte pentru a obtine o imunitate echilibrata. Alegand sa se concentreze pe functiile principale ale organsimului, sistemul digestiv, sistemul respirator si sistemul nervos, vor ajuta implicit reglarea sistemului imunitar. Spre exemplu cu ajutorul plantelor are loc reglarea digestiei, fiind stimulate secretiile enzimatice, absorbtia nutrientilor, sustinerea florei intestinale si echilibrarea tranzitului.